this site the web
"Wszystko stygnie: zupka z muszek na wieczornej rosie,
Sześć komarów nadziewanych w konwaliowym sosie,
Motyl z rożna, przyprawiony gęstym cieniem z lasku,
A na deser - tort z wietrzyka w księżycowym blasku."
Julian Tuwim

Muffiny z malinami i białą czekoladą


Wszystko co kocham: biała czekolada, lekko kwaskowate maliny i delikatnie wilgotne ciasto. No i ten niesamowity aromat w kuchni, kiedy muffiny są już w piekarniku... nawet moje koty się ożywiają.
Idealne do przedpołudniowej kawy z przyjaciółką :-)



Muffiny z malinami i białą czekoladą
15 muffinów

Czas przygotowania: 10 minut
Czas pieczenia: 25 minut
Czas studzenia: 10 minut (...ale nie każdy jest w stanie tyle wytrzymać)

Składniki:
2 szklanki mąki
pół szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
1 szklanka mleka
60 g masła
1 jajko
kilka kropel aromatu waniliowego
2 tabliczki (200 g) białej czekolady
pół opakowania zamrożonych malin


1. Piekarnik nagrzać do temp. 200 st C.
2. Roztapiamy masło i chłodzimy je do temperatury pokojowej. Czekoladę kroimy (jedna kostka na 4-6 kawałków).
3. W dużej misce mieszamy suche składniki (mąkę, cukier, proszek do pieczenia, sól). W mniejszym naczyniu roztrzepujemy jajko z mlekiem i aromatem waniliowym, po czym wlewamy do sypkiej mieszanki.
4. Mieszamy całość rózgą bądź łyżką, wlewając powoli masło. Do jednolitej masy wsypujemy zamrożone maliny i czekoladę, mieszając delikatnie i w miarę równomiernie.
5. Masą wypełniamy foremki, najlepiej do 2/3 wysokości.
6. Wstawiamy do gorącego piekarnika i pieczemy 25 minut. Studzimy 5-10 minut w uchylonym piecu po czym wykładamy na kratkę. 
Muffiny są lekko wilgotne w środku, ale takie właśnie powinny być :))


8 komentarze:

wiosenka27 pisze...

Ale pyszności:)

emma001 pisze...

Pierwsze co mi przyszło na myśl to własnie słowa wiosenki ;) Ale pysznosci ;)

Ewa pisze...

potwierdzam że pyszności :). Miałam okazję próbować i przyznaję że to m. in ja nie wytrzymyłam by wystygły.... I nawet nie próbowałam wytrzymać :)

chanya13 pisze...

Smakowite

Paula pisze...

ach, wspaniałe! idealne połączenie!

gosiaa99 pisze...

ach jakie cudowne, napewno bym je polubiala;)

Ewa pisze...

Zrobiłam dziś :D Przyznaje że nie miałam czekolady i pewnie bardzo na jej braku moje muffinki straciły ale i tak jestem dumna z siebie bo jak na moje umiejętności kulinarne to smakują same malinowe super :)

Daria pisze...

Moje co prawda nie wyglądały aż tak ładnie jak Twoje, ale mąż powiedział, że zajebiste :)

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails